
BUDOWA I ZASADA DZIAŁANIA KLIMATYZACJI W TWOIM SAMOCHODZIE:
Klimatyzacja powietrzna wewnątrz pojazdu polega na jego ogrzaniu i osuszeniu. Połączone razem ogrzewanie z klimatyzacją (system A/C) muszą zatem zapewnić optymalny komfort pasażerom znajdującym się w samochodzie.
Kierowca prowadzący pojazd w komfortowych warunkach jest kierowcą bezpiecznym a czysta i sucha przednia szyba bez zaparowań, stwarza warunki bezpiecznego prowadzenia pojazdu. Systemy sterujące klimatyzacją kontrolują parametry powietrza i zapewniają komfort pasażerom pojazdu bez względu na warunki pogody panujące na zewnątrz pojazdu.
Aby sprostować tym wymaganiom klimatyzacja musi produkować ciepło, odparować i odmrozić szyby, usunąć kurz i pył, oraz dostarczyć świeże powietrze do wnętrza pojazdu. Wnętrze samochodu jest stosunkowo niewielką przestrzenią i gdy samochód porusza się z dużą prędkością w gorący letni dzień, wymagana jest znaczna wydajność chłodzenia , aby utrzymać odpowiednią temperaturę, a co za tym idzie komfort.
Sprawne działanie klimatyzacji obniża w lecie temperaturę i zapewnia odpowiednią wilgotność powietrza w samochodzie. W chłodnych porach roku, kiedy szyby zawsze są pokryte skroploną parą, klimatyzacja osusza je w ciągu kilku sekund i utrzymuje w stanie suchym.
Są to wszystko argumenty przemawiające za tym, aby każdy pojazd wyposażony był w klimatyzację zapewniając - BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT

"A" - Kompresor
"B" - Kondensator
"C" - Zawór rozprężny /sterownik chłodzenia/
"D" - Parownik
"E" - Filtr
"F" - Panel sterujący
|
Fizyczna charakterystyka czynnika chłodzącego sprawia, że kompresor pompujący czynnik chłodzący w stanie gazowym do systemu klimatyzacji powoduje :
Kondensację czynnika chłodzącego i zamianę gazu w płyn w kondensatorze "B"Produkuje zimno po przejściu przez zawór rozprężony (EX) "C". (po prawej stronie zaworu EX mamy wysokie a po lewej stronie niskie ciśnienie. Spadek ciśnienia na zaworze EX powoduje chłodzenie) czynnik przepływa przez parownik "D", który umieszczony jest najczęściej pod deską rozdzielczą, tam też powstaje zimne powietrze na skutek zmiany stanu czynnika chłodzącego z płynnego na gazowy. Parownik to rodzaj chłodnicy, przez który ochłodzone powietrze pompowane jest za pomocą wentylatorów do wnętrza pojazdu.
Filtr "E" jest kombinacją zbiornika czynnika chłodzącego z filtrem wysuszającym. Magazynuje on niewielką ilość płynnego czynnika tworząc rezerwę na wypadek wycieków lub zmian warunków otoczenia jak również odfiltrowuje zanieczyszczenia pochodzące z układu klimatyzacji. Panel sterowania "F" zamontowany jest w desce rozdzielczej samochodu i służy do regulacji pracą klimatyzacji i zapewnia osobom jadącym tym pojazdem warunki klimatyczne zgodne z ich życzeniem. Systemy sterowania pracą układów klimatyzacji różnią się tylko stopniem ich automatyzacji.
|
Przeglądy okresowe klimatyzacji w samochodzie:
|
Przegląd okresowy powinien się odbywać 1-2 razy w ciągu roku, szczególnie po okresie zimowym. Z upływem czasu czynnik chłodniczy ulega degradacji.
Najnowocześniejsze urządzenia pozwalają go odzyskiwać, oczyścić w/g normy SAE J-2210 dla R-134 , a z wilgoci, niekondensujących się gazów, zanieczyszczeń mechanicznych oraz olejowych i uzupełnić jego stan w układnie klimatyzacyjnym oraz wymagana ilość oleju z dokładnością +/- 2%
Podczas przeglądu sprawdzana jest szczelność instalacji a w szczególności stan skraplacza, jego mycie i czyszczenie chemiczne. Z powyższego wynika, że przeglądy mogą zapewnić bezawaryjną prace klimatyzatora.
|
Zalety działania Klimatyzacji w Twoim samochodzie:
-
klimat w samochodzie przez cały rok
-
naturalna ochrona przed środkami szkodliwymi w naszym środowisku
-
ochrona przed hałasem ulicznym
-
ochrona przed stresem drogowym
-
zawsze przejrzyste szyby dlatego zawsze przyjedziesz świeży i odprężony
Skorzystaj z możliwości kupienia i montażu w firmie OPEL SZPOT !!!
Przegląd klimatyzacji po okresie zimowym
Klimatyzacja samochodowa dość szybko staje się standardowym wyposażeniem nie tylko drogich samochodów. Zaczynamy ją coraz częściej spotykać w samochodach średniej klasy. Każdy kierowca wie, że klimatyzacja poprawia mu komfort jazdy w upalne dni oraz usuwa zawilgocenie szyb, kiedy na zewnątrz jest dość zimno. I nasza wiedza o tym urządzeniu zwykle na tym się kończy.
Niepokój zaczyna się pojawiać, kiedy po włączeniu "klimy", szczególnie po długim jej nieużywaniu, wyczuwamy nieprzyjemny zapach pojawiający się we wnętrzu samochodu. Co też stało się w naszym układzie klimatyzacyjnym? Czy ten zapach jest tylko nieprzyjemny, czy też może być szkodliwy? Dla uspokojenia warto powiedzieć, że zjawisko to występuje w 50-60% samochodowych urządzeń klimatyzacyjnych.
Zatem po kolei:
Jednym z elementów klimatyzacji jest umieszczony wewnątrz samochodu tzw. parownik, który odbiera ciepło z opływającego go powietrza. Przy okazji wykrapla się na nim para wodna zawarta w powietrzu, co powoduje, że parownik staje się wilgotny. Niesione z powietrzem pyłki roślin, bakterie, grzyby i pleśnie przyklejają się do wilgotnej powierzchni parownika, tworząc z czasem żywe siedlisko silnie alergizujących i toksycznych dla ludzi zapachów.
Rodzi się zatem pytanie: w jaki sposób możemy się pozbyć tego zapachu? Otóż konieczne staje się dokładne wyczyszczenie całego układu klimatyzacji, a szczególnie parownika. A tu pojawiają się pierwsze problemy, gdyż parownik zamontowany jest zwykle dość głęboko w samochodzie, za licznymi osłonami, i dostęp do niego jest bardzo utrudniony. Ponieważ czynność ta nie jest ani łatwa, ani prosta, mogą przeprowadzić ją tylko wyspecjalizowane serwisy klimatyzacyjne. Po wykonaniu odpowiednich demontaży, w tym filtra przeciwpyłkowego i dmuchawy powietrza pracownicy serwisu przy pomocy sond i urządzenia rozpylającego dokonują dezynfekcji układu za pomocą środka antybakteryjnego. Po kilku godzinach problem przykrego zapachu mamy z głowy.
Producenci klimatyzacji zalecają nawet wykonanie czyszczenia parownika przynajmniej raz w roku. Warto zatem pamiętać, że kiedy podczas jazdy mimo włączonej klimatyzacji czujemy się zmęczeni i rozdrażnieni, winę za nasze samopoczucie może ponosić właśnie nasza wymarzona "klima".
W naszej firmie pracujemy TYLKO na profesjonalnych urządzeniach do obsługi technicznej układów klimatyzacji

UWAGA SPECJALNA OFERTA DLA NASZYCH KLIENTÓW
Dla wszystkich naszych klientów posiadających samochody z klimatyzatorem /klimatyzacją ręczną/ pragniemy zaoferować urządzenie które sprawi , że klimatyzacja ręczna zacznie funkcjonować jak klimatyzacja elektroniczna.
Tym urządzeniem jest moduł SK-10
Jest to urządzenie składające się z wyświetlacza cyfrowego i dwóch czujników służących do mierzenia temperatury zewnętrznej i wewnętrznej oraz wilgotności powietrza /opcja/ Czujniki umożliwiają utrzymanie stałej temperatury wewnątrz samochodu , a co za tym idzie zmniejszają zużycie paliwa poprzez ograniczenie pracy sprężarki klimatyzacji oraz bardzo podnoszą komfort jazdy. Zamontowany czujnik akustycznie informuje użytkownika o występowaniu gołoledzi, a informacje o załączeniu lub odłączeniu czujnika można odczytać z sygnalizatora umieszczonego w wyświetlaczu.
Cena modułu SK-10 to kwota 321 PLN
Cena montażu w zależności od modelu samochodu od 110 PLN do 220 PLN
Jeżeli jesteście Państwo już zdecydowani, to nie zwlekajcie -czekamy na Wasze telefony!!!